Cat iti lasi copilul sa planga?

Raspunsul la intrebare e cat rezist eu. Nu el, eu. Asa ca eu nu rezist mai mult de 15 minute sa il aud plangand. Desi am incercat o data sa o las mai mult plangand pe cea mare, cand, am invatat-o sa doarma singura. A plans 40 de minute, insa din 10 in 10 minute mergeam la ea sa o linistesc. Si intr-un final a adormit obosita. Stiu ca asta nu e ok, insa daca alte metode nu functioneaza, e ultima care te mai poate slava din impas.

Multe mamici, condamna treaba asta, insa eu procedez asa, fiindca am vazut ca nu au patit nimic fetele mele. Adica nu au ramas traumatizate, cum se spune. Nu cred ca pot ramane cu sechele, s-ar putea sa ma insel. Si nici nu zic ca e ok, cum fac eu. Asta e teoria mea, si daca a functionat la cea mare, sper eu sa functioneze si la cea mica. Daca nu, mai invat, trec la alta teorie. Oricum daca plange mult, oboseste si adoarme mai repede, si poate chiar mai mult.Din cate am inteles de la alte mamici, taticii, au un sange mai rece decat mamele. Ei sunt in stare sa-si lase bebeii sa planga cu orele. Chiar asa, nu cred ca m-ar lasa sufletul sa fac. Si asa mi-e greu, desi din exterior nu pare asa.

Plansul e si o metoda prin care copiii obosesc. Si atunci, o las sa planga putin, mai merg la ea, iar plange, iar o calmez, si incet, incet, ajungem sa ne linistim.