Prabusiri de avioane controversate si teorii conspirative credibile

„Printesa Kashmir”, Air India. Era folosit de oficialii chinezi in 1955. Pe 11 aprilie, ii ducea pe jurnalisti si cativa delegati de la Hong Kong in Indonezia. Presedintele de atunci al Chinei, Zhou Enlai, era cat pe ce sa fie printre ei insa si-a schimbat planurile in ultimul moment. La 5.500 de metri altitudine o bomba din trenul de aterizare a distrus avionul-doar trei membri ai echipajului au supravietuit, restul oamenilor din avion au murit.

Teoria cea mai credibila era ca bomba era pregatita pentru presedinte. Investigatorii au verificat lista celor ce au avut legatura cu avionul si au dat de un portar din Hong Kong-intre timp el disparuse fara urma… El avusese trei nume false si a cheltuit in ultimele zile din preajma atentatului mai mult decat ar fi facut-o un ingrijitor/portar. Presupusul terorist a zburat din Hong Kong intr-un zbor spre Taiwan cu o companie care facea zboruri regulate pentru CIA. Detonatorul bombei era insa american… Convinsi ca administratia Nixon avea de dat explicatii despre implicarea americanilor in atentat, chinezii au cerut explicatii peste explicatii. Cea mai populara teorie de atunci a fost ca CIA a furnizat echipament agentilor din Taiwan, care au pus la cale asasinarea presedintelui. Presedintele, care nu se urcase in avionul doborat pentru ca a fost supus de urgenta unei operatii chirurgicale de fapt nici nu a trecut prin sala de operatii-a fost avertizat insa cu mult timp inainte cu privire la posibilul asasinat care-l viza. Trei zile mai tarziu, in Indonezia, presedintele Chinei s-a folosit de incercarea de asasinat comisa asupra lui si esuata pentru a-si imbunatati imaginea in ochii opiniei publice. Zborul Arrow Air 1285. Cel mai mare dezastru petrecut in aer in Canada a fost pe 12 decembrie 1985. Zborul aducea acasa trupe care luptasera in Cairo. A avut mai multe opriri printre care si Newfoundland. Imediat dupa ce a decolat pentru a se deplasa spre Kentucky, avionul s-a prabusit dupa ce computerul de bord „a murit”. Toti cei de la bordul avionului au murit pe loc. Investigatorii nu au putut sa gaseasca cauza exacta a prabusirii. O ipoteza de lucru a fost gheata depusa pe aripi, insa oamenii de stiinta au concluzionat ca o explozie ar fi putut distruge tot sistemul de pilotaj al avionului. O grupare islamica si-a asumat doborarea avionului.

Martorii au spus ca au vazut bagaje ale militarilor neatinse, la bordul zborului urcandu-se necunoscuti in locul trupelor. Un jurnalist canadian a primit un telefon anonim prin care i se spunea ca la originea dezastrului aerian ar fi fost o bomba. Pe finalul investigatiei, autoritatile au concluzionat ca doar o bomba ar fi putut duce la prabusire pentru ca prea multe au mers anapoda dintr-odata. Autoritatile din SUA ar fi stiut multe lucruri pe care nu le-ar fi impartasit si cu echipa de investigatori. Dezastrul a fost surclasat doar de prabusirea si dezintegrarea in aer a Challenger-ului, sase saptamani mai tarziu…