De ce aman mereu scrisul

Sunt mama. Si pentru ca as lua-o razna complet sa schimb pampers, sa pasez legume, sa fac scenete de teatru spre amuzamentul copiilor mei si sa fac drumuri catre si dinspre gradinita toata ziua, m-am apucat de lucru de acasa. Fireste, si pentru ca asta inseamna un venit in plus la bugetul familiei, dar asta este o discutie separata. 

Desi cand povestsc cuiva ca lucrez de acasa, aud mereu: “wow,ce tare, cat mi-as dori sa pot face si eu asta”, “mama, ce misto, scrii cand ai chef, nu te bate nimeni la cap, cand vrei dormi, cand vrei scrii”,lucrurile nu sunt chiar asa de simple. In primul rand pentru ca lucratul de casa nu e nici pe departe atat de eficient ca si cum ai lucra intr-un birou, unde nu ai niciun factor care sa-ti distraga atentia si mediul inconjurator nu face altceva decat sa te invite la munca. Cum e sa stai acasa si sa te apuci de scris si deodata sa auzi “Mami, imi desfaci si mie piesele astea (n.a. de Lego)” sau “Mami, ma lasi si pe mine sa ma joc la calculator” (da, acelasi la care scriu eu, desigur...) sau “Mami, mi-e foame” sau “Mami, s-a trezit Natalia si plange”…?! Cum sa crezi ca mai poti sa formulezi fie si doar o fraza in mod cursiv, fara sa citesti de zece ori ceea ce scrii? In mod normal, camd este linistit si ai toate ideile in ordine in cap, lucrurile merg de la sine si textul se asterne frumos pe coala alba de pe monitor. Insa cu toate distractiile familiale in jur, e greu sa dau vreun randament! Iata de ce aman mereu scrisul, de obicei pentru noaptea, cand toata lumea doarme (ador linistea noptii si, slava Domnului, macar de ea am parte): am cateva masini de pus la spalat (desi nu le fac nimic, cineva trebuie sa le sorteze, sa le bage in masina, sa puna detergent si balsam si asta nu inseamna neaparat timp cat mai degraba deconectare de la mediul de lucru); nu am paine sau ceva, orice, care ma trimite pana la Mega; parca as bea o cafea sa ma tina treaza si focusata mai mult timp; parca as mai face putina documentare; pe urma as da o tura rapida pe newsfeed-ul de pe Facebook si tocmai a venit si o notificare, oricum; verific emailul, poate am un mesaj nou important. Si pana fac toate astea, oricum s-a trezit unul dintre copii si las totul, evident, tot pentru la noapte.