Anvelopele de iarna si utilitatea lor

Iarna lui 2016 pare ca se apropie insa ea nu se anunta deloc grea. Cu toate acestea este indicat (sau mai bine zis obligatoriu) sa sa avem in dotare cauciucuri de iarna si sa nu uitam nici de lanturi pentru roti atunci cand plecam la drum. Daca nu stiti de unde sa le achizitionati pe acestea - ideal este sa faceti un mic research inainte de a pleca la drum pentru a vedea unde puteti gasi un depozit de anvelope de incredere ca sa nu pierdeti banii aiurea.

Chiar daca va puneti la masina anvelope noi de iarna, chiar si pe cele mai bune, la cele mai mari preturi, trebuie sa aveti in vedere faptul ca un pneu bun de iarna nu garanteaza nimic, nici macar faptul ca nu vor fi deloc probleme pe drumurile pline cu zapezi, deoarece acestea nu tin in nici un caz de masina. Cauciucurile de iarna sunt foarte bune, dar se poate circula in conditii normale cand grosimea stratului de zapada nu este mai mare de 10-15 cm pentru autoturisme sau 20 de centimetri pentru masinile SUV / 4X4; In acelasi timp trebuie sa circulati cu viteza redusa chiar si pe drumurile acoperite cu un strat mai mic de zapada, caz in care carosabilul poate fi foarte alunecos.

Totodata trebuie sa stiti ca in ciuda faptului ca anvelopele marcate cu M+S sunt recunoscute prin lege mai ales in unele tari din cadrul Uniunii Europene, ca fiind anvelope de iarna, expertii recomanda folosirea în conditii de iarna a anvelopelor care au simbolul “Fulgului de nea” si care au o adancime a profilului de minim patru milimetri. Acestea ne pot oferi o siguranta deplina care se poate alatura prudentei soferului pentru a evita evenimentele tragice care sunt tot mai dese pe timp de iarna din cauza conditiilor vremii cat si din cauza unor soferi prea grabiti.