Optimizarea pentru motoarele de cautare a devenit unul dintre subiectele favorite atunci cand vine vorba despre web design si despre continutul unui site. Oricine stie astazi ca fara sa-si optimizeze site-ul astfel incat sa fie cat mai bine vazut de catre motoarele de cautare, Google in primul rand, si cat mai bine clasat in lista de rezultate ale cautarilor utilizatorilor de internet, nu exista prea multe sanse de a rezista in online.
Optimizarea, dar mai ales partea de SEO on-site (totalitatea mijloacelor de optimizare a unui site in cadrul acestuia si in interiorul paginilor sale) intra in categoria servicii web design si orice firma de web design care se respecta ar trebui sa construiasca un site astfel incat acesta sa se claseze cat mai bine in rezultatele motoarelor de cautare. Insa, ceea ce majoritatea web designerilor uita, este ca atunci cand construiesc un site ceea ce ar trebui sa aiba in minte este utilizatorul. Pentru acesta in primul rand, si nu pentru motoarele de cautare in mod special, trebuie gandit un site. E drept ca motoarele de cautare sunt cele care aduc trafic pe site, mai mult decat utilizatori care tasteaza url-ul site-ului direct, insa si o experienta cat mai buna a utilizatorilor este esentiala in cresterea traficului, caci un vizitator multumit poate atrage si alti vizitatori pe site. De aceea un web designer trebuie in primul rand sa faca navigarea pe site cat mai usoara si sa aiba o schema foarte buna pentru linkurile interne.
Cata vreme un utilizator are la indemana toata informatia, experienta sa pe un site sau altul va fi mult imbunatatita. Verificati intotdeauna daca firma cu care veti colabora ofera preturi web design competitive si, de asemenea, asigurati-va ca primiti cea mai buna oferta web design din punct de vedere al pachetului de servicii, care ar trebui sa fie cat mai complet.