Straduindu-se sa simplifice interogatoriile luate la politie si sa le faca in acelasi timp mai putin costisitoare, doctorul Hashimoto pusese la punct un sistem asemanator oarecum cu cel al lui Dektor, care nu avea nevoie decat de casete noi la fiecare interogatoriu, pentru o inregistrare perfecta a reactiilor suspectului. Transpunand prin metode electronice modulatiile vocii acestuia, Hashimoto a ajuns sa obtina pe hartie un traseu suficient de graitor si de lipsit de coeficiente de eroare pentru a fi acceptat ca proba de tribunalele japoneze.
Ajuns in stadiul acesta, el intrevazu o alta posibilitate: sa inverseze sistemul, in speranta ca astfel va putea reusi sa transforme traseul de pe grafic in sunete modulate, dand astfel plantei o voce.
Primele experiente le-a facut cu un cactus asemanator cu cactusul columnar gigantic din California si din desertul Arizona, dar de proportii mult mai mici, si se soldara toate cu esecuri totale. Fara sa dea vina pe eventuale erori din comunicarile lui Backster, Hashimoto incerca sa caute cauza nereusitei in propriul lui mod de a actiona. Era foarte posibil ca vina sa-i apartina lui, in pofida faptului ca este considerat printre cercetatorii japonezi cei mai proeminenti in materie de cercetare psihologica. Surpriza a venit din partea sotiei sale, reputata pentru cunostintele ei in domeniul plantelor, pe care le adora. Cum doamna Hashimoto asigura intr-una cactusul de sentimentele ei afectuoase, reactia acestuia fu rapida si uluitoare. Transformat si amplificat de echipamentul electronic al doctorului Hashimoto, sunetul produs de cactus aducea cu bazaitul ascutit al cablurilor de inalta tensiune, asa cum se aude de la distanta, parand adesea un cantec cu ritm si tonalitate variate si placute, bachiar, cel putin in unele momente, aproape voioase si pline de caldura.
John Francis Dougherty, un tanar american din Marina del Rey, statul California, care a asistat la una din aceste conversatii, povesteste ca ascultand-o pe doamna Hashimoto cum vorbea plantei cu cuvinte bland modulate in limba japoneza, ii venea a crede ca acesta ii raspunde la fel de afectuos, cu modulatii asemanatoare, pe limba ei, bine inteles. Dougherty mai povesteste ca sotii Hashimoto au reusit sa stabileasca o legatura atat de stransa cu acest cactus, incat au putut sa-l invete sa numere si chiar sa faca adunari pana la douazeci. Cand i se cerea, de exemplu, sa spuna cat fac doi si cu doi, planta raspundea prin sunete care, transcrise de ac pe grafic, reprezentau patru puncte, insa legate intre ele.
Hashimoto, care este posesor al titlului de doctor la Universitatea din Tokyo si indeplineste functia de sef al centrului de cercetari electronice Hashimoto si pe aceea de director al serviciului de cercetari de la Industriile Electronice Fuji, compania care a realizat, printre altele, imensele panouri luminoase care scalda noaptea in luminile lor intregul Tokyo, Hashimoto, deci, a demonstrat dupa aceea talentele de socotitor ale cactusului sau si in fata publicului din mai multe localitati din Japonia, deplasandu-se special in acest scop. Cand a fost intrebat care ar fi explicatia fenomenului ca un cactus e in stare sa vorbeasca si sa socoteasca, doctorul Hashimoto, - care este de asemenea, lucru surprinzator, si unul din autorii de mare succes din Japonia - lucrarea sa
“Introducere in perceptia extrasenzoriala” a atins saizeci de tiraje, iar “Misterele lumii quadridimensionale” - se afla la al optzecilea-lea raspuns ca, in actualul stadiu de evolutie a teoriilor fizice, numeroase fenomene raman neelucidate si printre ele si cel al cactusului sau.
Dupa opinia lui, dincolo de lumea tridimensionala in care ne miscam noi, ar exista o alta si lumea noastra nu ar fi decat umbra unei lumi quadridimensionale si imateriale in care nu mai opereaza legile fizicii cunoscute de noi. El este de asemenea de parere ca aceasta lume quadridimensionala controleaza lumea noastra materiala si tridimensionala prin ceea ce el numeste „concentrarea spiritului", adica ceea ce e cunoscut in general sub denumirea de psihochinesie sau suprematia spiritului asupra materiei.